Warsztaty mają na celu omówienie zasad działania fundraisingu oraz korzyści jakie mogą płynąć ze współpracy z fundraiserem.
Dzięki spotkaniu uczestnicy poznają dobre i złe praktyki związane z pozyskiwaniem dodatkowych środków na działalność biblioteki lub przeprowadzanie zaplanowanych akcji. Dowiedzą się, jaki jest punkt widzenia fundatora oraz co decyduje o sukcesie w pozyskiwaniu środków. Poznają korzyści, jakie mogą płynąć z dobrze prowadzonego serwisu internetowego instytucji.
Zajęcia mają na celu nakreślenie zasad nawiązywania trwałych relacji ze sponsorami. Uczestnicy poznają metody i techniki skutecznego pozyskiwania środków przedstawione przez: fundatora, fundraisera, redaktora serwisu internetowego. Spotkanie odbywa się w postaci warsztatu, podczas którego uczestnicy mogą wymieniać się doświadczeniami i pomysłami.
Warsztaty poprowadzą:
Sylwia Czub-Kiełczewska (Instytut Książki, Oddział w Warszawie, Zespół MAK+) - pracownik działu strategii i rozwoju MAK-a+ w Instytucie Książki. Odpowiada za kreowanie wizerunku marki oraz działania marketingowe związane z MAK-iem+. Prowadzi serwisy internetowe MAK-a+, jest redaktorem naczelnym BIP-u, koordynuje realizację przepisów ochrony danych osobowych w warszawskim oddziale Instytutu Książki.
Małgorzata Woźniak (Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich) - pracownik Biura ZG SBP, profesjonalny fundraiser (posiada Europejski Certyfikat Fundraisera), pomysłodawca i koordynator akcji na rzecz biblioteki Szpitala Dziecięcego w Warszawie. Specjalista do spraw przygotowywania projektów aplikacji do programów operacyjnych.
Małgorzata Szmigielska (Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich) - redaktor naczelna portalu sbp.pl, odpowiada m.in. za wizerunek portalu w odbiorze społecznym, strategię pozyskiwania środków na jego utrzymanie i rozwój. Wspomaga działania marketingowe prowadzone przez SBP w ramach Strategii Rozwoju Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich na lata 2010-2021.
Zajęcia odbywać się będą w Instytucie Książki w godzinach od 10.00 do 14.30.