Warsztaty dwudniowe, adresowane do bibliotekarzy, nauczycieli, wychowawców, pedagogów oraz psychologów, którzy ukończyli szkolenie I stopnia z zakresu biblioterapii bądź też mają podstawową wiedzę i doświadczenie w jej wykorzystaniu. Rozwijają umiejętności samodzielnego prowadzenia zajęć z elementami biblioterapii i pokazują różnorodne metody pracy z uczniem, także z tym o specjalnych potrzebach edukacyjnych i czytelniczych.
Warsztaty odbędą się 15 i 16 maja 2018 r. w siedzibie Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Komisji Edukacji Narodowej przy ul. Gocławskiej 4 w Warszawie.
Podczas szkolenia uczestnicy poznają zasady tworzenia scenariuszy i programów biblioterapeutycznych stanowiących bazę do samodzielnego wykorzystania w praktyce edukacyjnej. Program warsztatów nawiązuje do opublikowanych przez MEN priorytetów polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2017/2018. Zajęcia poszerzają wiedzę z zakresu doboru literatury dla uczniów niechętnie czytających, z zaburzeniami dysleksji, ADHD oraz dla osób niepełnosprawnych, przewlekle chorych i borykających się z różnymi problemami i lękami.
Prowadzący: dr Wanda Matras-Mastalerz, adiunkt w Instytucie Nauk o Informacji Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, prezes i certyfikowany biblioterapeuta Polskiego Towarzystwa Biblioterapeutycznego we Wrocławiu, kierownik Zespołu ds. Badań nad Książką w ramach Ośrodka Badań nad Mediami UP w Krakowie.
Koszt uczestnictwa w warsztatach to 360 zł + VAT (10% zniżki dla członków SBP). Cena obejmuje: serwis kawowy; bogaty zestaw materiałów do zajęć, certyfikat Polskiego Towarzystwa Biblioterapeutycznego i Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich o ukończeniu kursu II stopnia Biblioterapii.